Stacja nie do poznania
Firma Maxbud ze Stargardu prowadziła w ostatnich miesiącach modernizację torów kolejowych w Chojnie. Przy okazji gruntownie przebudowała drugi peron. Jest on znacznie dłuższy od obu dotychczasowych i mogą się zatrzymywać przy nim nawet najdłuższe pociągi. Wyposażony jest w wiatę dla podróżnych i podjazd dla wózków. Stary peron drugi zostanie zlikwidowany. Natomiast w fazie robót ziemnych jest przebudowa peronu pierwszego (przylegającego do dworca). Na to zadanie przetarg wygrała inna firma. Prace ziemne na chojeńskiej stacji utrudnia podmokłe podłoże, co spowodowane jest nie tylko podniesieniem się poziomu wód gruntowych z powodów atmosferycznych, ale także spływaniem z sąsiedniej dzielnicy Barnkowo ścieków, gdyż ta część Chojny (i nie tylko ta) nadal nie jest skanalizowana ani podłączona do oczyszczalni.
Jeden z peronów na stacji w Chojnie jest już gotowy
|
Trwa przebudowa peronu pierwszego
|