Pierwszy rok Odry Culinarium
Już rok współpracują ze sobą 24 polskie i niemieckie restauracje, promując regionalną ponadgraniczną kuchnię na terenie Nadodrza. Program nazywa się "Odra Culinarium" i jest częścią projektu "Przyszłość regionu Nadodrze/Oderland". Symbolem marki "Odra Culinarium" jest Syrenka Nadodrzańska, serwowana również w formie ciastka dodawanego do napojów i lodów. Od stycznia restauratorzy oferują specjalne dania, w których przynajmniej trzy czwarte składników to produkty z Nadodrza, pochodzące od miejscowych rolników, rybaków, rzeźników itd. Funkcjonuje już dwujęzyczna strona internetowa www.oderculinarium.info. W styczniu "Odra Culinarium" wystawiła dwa stoiska na Międzynarodowych Targach "Grüne Woche" w Berlinie i otrzymała dyplom uznania w ramach nagrody marketingowej "Pro Agro".
W marcu przygotowano Polsko-Niemieckie Tygodnie Kulinarne. Podawano wówczas m.in. udźce jagnięce i pierogi z nadzieniem z karpia. W lecie ma powstać dwujęzyczna książka kucharska.
Wśród obiektów gastronomicznych uczestniczących w projekcie są m.in. restauracje Piastowska i Rycerska w Chojnie, Relax i hotel Piast w Cedyni, karczma "Land" w Osinowie, zajazd Odra w St. Łysogórkach, gospoda "Zum Ferkel" we Wriezen, Stara Galeria w Barlinku.
(rr)