Transodra Online
Znajdziesz nas na Facebooku
„Gazeta Chojeńska” numer 38 z dnia 18.09.2012

Prezentujemy tu wybrane teksty z każdego numeru.
Wszystkie artykuły i informacje znajdują się w wydaniu papierowym.
Jest ściernisko, ma być San Francisco
Czy będzie fuzja Laguny i PUK-u?
Dostaliśmy w spadku
Jak wyliczać opłaty?
Będzie remont ścieżki
Można zgłaszać do Bocianów
Sztuka wcielona
Szlakiem templariuszy i joannitów
Wschodnie klimaty (3)
Bio nie zawsze jest bio
Bałagan ze znakami drogowymi
Sport

Bałagan ze znakami drogowymi

Po wyjeździe z Chojny w kierunku Bań i minięciu znaku „obszar zabudowany” możemy jechać z prędkością do 90 km/h. Po przejechaniu ponad 2 km jest przed ostrymi zakrętami ograniczenie szybkości do sześćdziesiątki. Po wjechaniu do Rurki zwalniamy do 40 km/h. Po wyjeździe z obszaru zabudowanego możemy na odcinku 200 m pędzić dziewięćdziesiątką, po czym zmniejszamy szybkość do pięćdziesiątki i ponad 2 km nie możemy przyspieszyć, ponieważ nie ma znaku odwoławczego ani skrzyżowania. Przy wjeździe do Strzelczyna pod znakiem „obszar zabudowany” jest znak, którego nie ma w naszym kodeksie drogowym. Na okrągłej białej tarczy jest czarny napis „40” [a czerwona obwódka znaku wyblakła]. Wynika stąd, że w godzinach 5.00-23.00 można jechać pięćdziesiątką, a w godzinach 23.00-5.00 sześćdziesiątką. Na odcinku od Strzelczyna do Grzybna można jechać 90 km/h. Na obszarze zabudowanym w Grzybnie obowiązuje ograniczenie do 40 km/h. Po wyjeździe z tej miejscowości można na krótkim odcinku zwiększyć prędkość do dziewięćdziesiątki, po czym redukować do 60 i krótko po tym do 40 km/h. Z taką maksymalną prędkością trzeba jechać na odcinku ponad 5 km. Po wyjeździe ze Swobnicy możemy wreszcie nacisnąć na pedał gazu i jechać dziewięćdziesiątką. Na odcinku 1,3 km, przed wjazdem do obszaru zabudowanego w Baniewicach wskazane jest zwolnienie ze względu na stan drogi. Na rondzie w Baniewicach można zawrócić bezpiecznie z prędkością 30 km/h. W kierunku Chojny można jechać zgodnie ze znakami do miejsca, gdzie występują cztery ostre zakręty przed Grzybnem. Nie ma przed nimi ograniczenia prędkości. Jadąc z dozwoloną w tym miejscu prędkością 90 km/h, jest pewność, że dojdzie do wywrotki. Kiedyś był tu znak ograniczenia do 40 km/h. Po wyjeździe z Rurki jest przed ostrymi zakrętami ograniczenie do sześćdziesiątki. Tej prędkości nie wolno przekraczać aż do Chojny, ponieważ nie ma znaku odwoławczego ani skrzyżowania. Kiedyś po przejechaniu drugiego zakrętu był znak odwołujący ograniczenie prędkości do 60 km/h.

Przed tym podwójnym niebezpiecznym zakrętem powinno być ograniczenie prędkości
Z opisu tej trasy wynika, że na odcinku ponad 9 km, chcąc przestrzegać przepisów ruchu drogowego, musimy jechać z mniejszą prędkością niż 90 km/h, tracąc niepotrzebnie cenny czas. Wielu kierowców jeździ inaczej niż wskazują znaki. Do przestrzegania podanych maksymalnych prędkości zmuszony jest instruktor nauki jazdy, siedzący obok kierującego samochodem kursanta.
Tajemnicze znaki przed Strzelczynem
Proponuję właścicielowi drogi (jest to droga powiatowa) wstawienie przed zakrętami przed Grzybnem znaku ograniczającego prędkość do 40 km/h. Należy wstawić sześć znaków B-42 („koniec zakazów”) po przeciwnej stronie drogi, gdzie stoją znaki ograniczenia prędkości przed zakrętami na trasie Swobnica – Chojna. Warto zastanowić się nad celowością postawienia na niej znaków ograniczenia prędkości do 40 km/h, umieszczonych pod znakami „obszar zabudowany”. Po ich zdjęciu dopuszczalna prędkość w miejscowościach w godzinach 5.00-23.00 wynosiłaby 50 km/h. Na jednym słupku można powiesić znaki „obszar zabudowany” i „miejscowość” w Rurce, Strzelczynie, Grzybnie i Swobnicy.
Marian Karbownik

do góry
2020 ©  Gazeta Chojeńska