Dzisiaj jest piątek, 08 sierpnia 2020 r.
Transodra Online
Rocznik Chojeński
Znajdziesz nas na Facebooku
„Gazeta Chojeńska” numer 05 z dnia 28.01.2020

Prezentujemy tu wybrane teksty z każdego numeru.
Wszystkie artykuły i informacje znajdują się w wydaniu papierowym.
Zadbaj o wejściówki na Włóczykija!
25 lat temu w gazecie: Zwyczajni ludzie
Wielki sukces gryfińskich tancerzy!
Hotel i usługi dla rowerzystów
Zachodni cedynianie
Wymieniajmy się książkami
Sport

Wielki sukces gryfińskich tancerzy!

Ewelina Tołyż i Bartosz Wilniewicz – tancerze Teatru Tańca Ego Vu (działającego pod egidą Gryfińskiego Domu Kultury) znaleźli się w gronie najlepszych na świecie. Jak informuje GDK, wykonywany przez ten duet spektakl Elizy Hołubowskiej pt. „Niestrojenie” wziął udział w 21. edycji SzoloDuo International Dance Festival w Budapeszcie. Impreza trwała od 16 do 19 stycznia. Zaprezentowano 19 choreografii solowych i duetów z Izraela, Japonii, Szwajcarii, Niemiec, Korei Południowej, Polski, Węgier i USA.

Nasi tancerze na scenie (fot. Gabor Dusa)

Aby zakwalifikować się do udziału w budapeszteńskim festiwalu, trzeba było wziąć udział w organizowanych w kilku krajach międzynarodowych preselekcjach lub przekonać do tego organizatorów, przesyłając im sfilmowany pokaz spektaklu. W grudniu tancerze Ego Vu wzięli udział w polskich eliminacjach w Bytomiu i zakwalifikowali się do eliminacji finałowych w stolicy Węgier.

Festiwal SzoloDuo jest międzynarodową platformą małych form tańca współczesnego. Przedstawienia były oceniane przez międzynarodowe jury i kwalifikowane do wieczoru finałowego. Najważniejsze nagrody jurorskie otrzymały dwa duety: z Polski (Joanna Woźna i Magdalena Kowala) oraz z Niemiec.

Ewelina Tołyż i Bartosz Wilniewicz, a w środku szefowa Ego Vu i autorka wyróżnionego spektaklu Eliza Hołubowska

Gryfińscy tancerze otrzymali wyróżnienie i zaproszenie do ponownego zaprezentowania spektaklu podczas koncertu galowego. Jurorzy chwalili ich taneczną opowieść, wysokiej klasy umiejętności oraz sposób pracy Elizy Hołubowskiej. Spodobał się sposób zaprezentowania spektaklu: bez muzyki, w oparciu o oddech tancerzy, nasilający się wraz z ich zmęczeniem w newralgicznych momentach spektaklu. W uzasadnieniu przyznania nagrody napisano: „Doceniamy, że rozwinęliście różnorodny i intensywny artystyczny dialog pomiędzy ciszą a dźwiękiem ciała”.
(m)

do góry
2020 ©  Gazeta Chojeńska