Transodra Online
Znajdziesz nas na Facebooku
„Gazeta Chojeńska” numer 6 z dnia 8.02.2005

Prezentujemy tu wybrane teksty z każdego numeru.
Wszystkie artykuły i informacje znajdują się w wydaniu papierowym.
Czy będzie zmiana starosty?
Maciej M. oskarżony
Na podbój Alaski
Lumi ja jaa/snow and ice/śnieg i lód
Polsko-niemiecka wystawa w muzeum w Schwedt
Chwała i wdzięczność
Szkoła w Grzybnie wygrała
Biuro już działa
Konsumenci mają pomoc
Szachowe Grand Prix
Sparingi z Pogonią i Arkonią

Konsumenci mają pomoc

Powiatowy Rzecznik Praw Konsumentów w Gryfinie Waldemar Mejna 2 lutego podczas sesji Rady Powiatu przedstawił sprawozdanie ze swej działalności za ub. rok. W tym okresie zgłoszono do niego 494 sprawy, czyli niemal tyle samo, ile w roku 2003 (497). Spośród 455 przypadków typowo konsumenckich 271 dotyczyło umów sprzedaży przedmiotów, a 184 - umów wykonania usług. Tu najwięcej dotyczyło usług telekomunikacyjnych (57), ubezpieczeniowych (26), bankowych (23) i tzw. systemów argentyńskich (19). Odnośnie umów sprzedaży najczęściej skarżono się na wady obuwia (112), sprzętu RTV i AGD (32), wady okien i mebli (27) oraz nieruchomości (19).
Rzecznik udzielał konsumentom bezpłatnych porad o przysługujących im uprawnieniach. Pomagał też w przygotowaniu pism. W 44 sprawach prowadził mediacje między stronami sporu, a w 12 pomagał w prowadzeniu spraw w sądach. Kilkanaście razy sami przedsiębiorcy kontaktowali się z rzecznikiem, aby dowiedzieć się o swych obowiązkach wobec konsumentów. Ważnym i pozytywnym zjawiskiem jest korzystanie przez konsumentów z poradnictwa jeszcze przed zawarciem umowy lub zgłoszeniem reklamacji (głównie w przypadku usług finansowych i ubezpieczeniowych).

Sprawozdanie rzecznika zostało przez Radę Powiatu przyjęte.
(rr)

do góry
2020 ©  Gazeta Chojeńska